De deugden van assertieve Native Advertising

Als de toekomst van adverteren meer dan ooit in inhoud wordt geschreven, zou Native Advertising, ontwikkeld in samenwerking met uitgevers, wel eens de beste ambassadeur kunnen zijn.
Native Advertising werd lang afgedaan als een soort advertorial onder een mooie naam, maar wordt nu unaniem omschreven als een eerlijk aandeel, aangezien het de adverteerder tevreden stelt voor zijn prestaties, de uitgever voor de advertentie-inkomsten die het genereert en de gebruiker voor de ervaring die het krijgt.
Een sterkere tripartiete relatie dan traditionele formules
Vergeet niet dat native advertising gesponsorde inhoud is, relevant voor de gebruiker, de leeservaring niet onderbreekt en geïntegreerd is in de geschreven of digitale redactionele omgeving waarin ze wordt weergegeven. Deze definitie, dat in 2017 door de creatieve eenheid van Le Monde werd ontwikkeld, weerspiegelt nog steeds perfect de deugdzame driedeling die Le Monde zo succesvol heeft gemaakt.
Het kiezen van de juiste publisher voor uw Native campagne
Door zich zo dicht mogelijk met de uitgever te integreren via gesponsorde inhoud die zijn codes en relevantie volgt, opent de adverteerder een ongeëvenaarde zichtbaarheid en acceptatie voor zijn communicatie. De keuze van de juiste editor voor uw campagne is dus van essentieel belang.
Uw reclame-inhoud moet kunnen concurreren met de redactionele inhoud van de media die u onderdak bieden. Maar Native Advertising is een onderdeel van uw content marketing strategie. U moet dus in staat zijn uw doelstellingen aan de uitgever mee te delen en ze te verwezenlijken. Een goede symbiose is dus noodzakelijk, zowel qua strategie en inhoud als de doelgroep die je samen wilt bereiken. De beste garantie hiervoor is een specifieke creatieve structuur aan de zijde van de uitgever.
Geen echte creativiteit zonder subtiliteit
De maturiteit van de partner-uitgever is eveneens van cruciaal belang. Men zou kunnen denken dat reclame-inhoud die zo goed opgaat in de inhoud van de uitgever dat de bezoeker het misschien niet herkent als reclame, een must is... maar niets is minder waar. Wij weten nu dat een duidelijke, assertieve branding waarin de uitgever van native content wordt vermeld, absoluut essentieel is om het vertrouwen van de consument en de lezer te behouden. De adverteerder wordt dan een echte producent van inhoud, onthuld en volkomen aanvaard.
Tenslotte is het niet altijd gemakkelijk om anders te denken om in fase te communiceren met een specifiek publicatiemedium. Zich in de plaats van uw lezer stellen is de dagelijkse taak van uw uitgeefpartner, die de kennis van zijn publiek kan integreren met de beperkingen van het denkwerk van zijn creatief team. En dit is waar het verschil zal worden gemaakt voor uw Native Advertising.