Efluenz verandert de stereotypen van influencer marketing
Efluenz is een influencer marketing agency dat stap voor stap de social media trends volgt. De kracht van het bedrijf ligt in zijn flexibiliteit, creativiteit en bevoorrechte band met influencers. Het bedrijf is uniek in haar strategische beslissingen en koppelt daar creatieve en unieke oplossingen specifiek op maat van een merk. Efluenz biedt een breed spectrum aan tools waar geen enkel ander influencer marketing bureau tegenop kan. Deze omvatten cross-media pakketten, online en offline influencer ervaring, evenement organisatie, add-ons zoals professionele video's, campagne promotie en social media management.
In de 3 jaar actief te zijn, heeft Efluenz bewezen een sterke speler op de markt te zijn door meer dan 240 campagnes te voeren voor start-ups, middelgrote bedrijven en bekende merken zoals Huawei, Remy Cointreau, Kärcher, Domino's Pizza, Orange en Proximus, en door een hoge engagement rate van 6% op de Belgische markt te behouden.
Een van de belangrijkste missies van Efluenz is het veranderen van de stereotypen van influencer marketing die vandaag de dag nog steeds talrijk zijn. Door het alleen in verband te brengen met bekende mode-influencers komen klanten tot de verkeerde conclusies. Het beeld van een blond meisje dat make-up test op Instagram is slechts gedeeltelijk geldig. Ze verkoopt wel beter dan verkopers, maar de vorige generaties beseffen misschien niet dat influencer marketing vandaag gedreven wordt door campagnes voor goede doelen (duurzaamheid, gelijke rechten, racisme, geweld,...) en alleen aanvaard wordt als een influencer en een merk dezelfde waarden delen. Dit is wat wij de groei van de "genuine influencers" noemen, dat in 2021 het voortouw begon te nemen en in 2022 zullen blijven doen.
Wij zien ook de toenemende waarde van een gestaag groeiend "easy-to-consume" verticaal videoformaat dat niet alleen leuk maar ook leerzaam is. Experts uit verschillende vakgebieden die hun kennis delen op Instagram Reels, LinkedIn stories of YouTube kanalen zorgen voor meer geloofwaardigheid bij het kritische deel van uw doelgroep. En nogmaals, de grootte van deze beïnvloeders is niet de belangrijkste bepalende factor voor het succes van uw campagne. De juiste keuze van influencer is een "nieuwe trend".
Succesvolle campagnes in verschillende sectoren tonen de expertise van het team en bewijzen dat elk type onderwerp gemakkelijk kan worden aangepakt door de juiste strategie, de juiste beïnvloeders en de juiste boodschap te kiezen. Als u klaar bent om uw merk bloot te stellen voor een open discussie, staat Efluenz klaar om u te helpen het beste van uw waarden te positioneren en uw campagnedoelstellingen te bereiken.