20.09.2023

Op 24 september, zal het zondagse nieuwskrant, ter gelegenheid van haar 18e bestaansjaar, haar nieuwe identiteit onthullen. Of het nu gaat om haar 80.000 digitale lezers of haar 534.890 print lezers per week, deze rebranding zal unaniem worden toegejuicht.

Deze herziening heeft tot doel het imago van de nieuwskrant te verbeteren. Het nieuwe ontwerp versterkt het gevoel van lezers om meer inhoud en redactionele artikelen te krijgen. De belangrijkste reden om 7Dimanche vast te houden en te lezen, is het nieuws!

Frisser, actueler en nog steeds rijk aan informatie, zowel op papier als digitaal!

Hier zijn de belangrijkste veranderingen:

  • Een strak en modern ontwerp

Het nieuwe ontwerp is zorgvuldig ontwikkeld om lezers een meer meeslepende en aangename leeservaring te bieden. Deze transformatie gaat gepaard met een strak en modern ontwerp, samen met nieuwe elegante kleuren die de inhoud visueel aantrekkelijk presenteren. Lezers zullen worden aangetrokken door de aantrekkelijke visuele presentatie.

  • Verbeterde leesbaarheid

De structuur van de krant is herzien voor een vloeiende leeservaring, met afwisseling van inhoud van verschillende formaten om de betrokkenheid van de lezer te vergroten. Het doel is om de informatie toegankelijker, duidelijker en relevanter dan ooit te maken.

  • Kwaliteitsinhoud

De redactie blijft zich inzetten voor hoogwaardige inhoud, nu nog boeiender gepresenteerd. Nieuws blijft de prioriteit, zoals bevestigd door een recent onderzoek eind 2022. Het onthulde dat het nieuws de belangrijkste reden is om 7Dimanche vast te houden en te lezen, Daarom zal het nieuwe ontwerp vanaf deze zondag 24 september het gevoel van toegang tot nog rijkere inhoud versterken.

Een veelbelovende toekomst en een grootschalige communicatiecampagne

In 2019 innoveerde 7Dimanche al door over te stappen van een berliner formaat naar een half-berliner formaat, wat werd toegejuicht met een uitgebreide communicatiecampagne. Vandaag zal ter ere van dit uitzonderlijke evenement een grootschalige communicatiecampagne worden gelanceerd, gericht op de hoogtepunten van de zondag. Meer dan ooit is 7Dimanche toegewijd aan het begeleiden van haar lezers gedurende de hele zondag, door zich aan te passen aan hun wensen en evoluties.

 

Deze transformatie werd ondersteund door

Stéphanie Legros, Marketing Product Manager van 7Dimanche

« Onze toewijding aan onze lezers voor een completer en aangenamer dagblad wordt belichaamd door ons nieuwe ontwerp: frisser, actueler en rijk aan informatie, het biedt een meeslepende en toegankelijke ervaring.»

Philippe Decoster, Hoofdredacteur van 7Dimanche
« Als onbetwiste marktleider op het gebied van zondagsmedia is deze transformatie van 7Dimanche niet zomaar een esthetische evolutie. Het is een hernieuwde bevestiging van ons engagement om onberispelijke kwaliteit te leveren en relevant te blijven voor onze trouwe lezers. Meer dan ooit zijn we vastbesloten om ons lezerspubliek gedurende elke zondag bij te staan, hen te informeren, te vermaken en te betrekken. We zijn trots op deze nieuwe identiteit, want ze weerspiegelt onze unieke positie en de kern van wat 7Dimanche altijd heeft vertegenwoordigd. »

 

Mis de spannende komende evenementen niet!

U kunt nu al een interview vinden in het programma "Les Punchers" van RTL TVI en in uw krant. In november kunt u een speciale editie verwachten met de redacteur van die dag en in december kunt u de wedstrijd "Lucky Sunday" ontdekken. Blijf natuurlijk genieten van de speciale dossiers over senioren, fietsen, onderwijs en nog veel meer onderwerpen.

 

Voor verdere informatie kunt u contact met ons opnemen via de onderstaande contactgegevens.

Stéphanie Legros – Marketing Product Manager

7Dimanche / Vlan

stephanie.legros@vlan.be

Marie-Fabienne Vanden Berghe - Crossmedia Account Manager

Rossel Advertising
marie-fabienne.vandenberghe@rossel.be