20.10.2020

Het CIM publiceert voor het eerst resultaten waarin het publiek print van het personderzoek en het digitale publiek van het internetonderzoek worden samengevoegd. De cijfers van CIM laten een massale terugkeer naar de pers zien, een "veilige haven" tijdens de periode van lockdown. Deze nieuwe golf vertegenwoordigt een echt succes voor de titels van Rossel Advertising, aangezien de resultaten eens te meer deze positionering bevestigen als nummer 1 van de Franstalige pers media saleshouse in België met een veelvoud aan toonaangevende mediamerken. Als we de resultaten nader analyseren, is hier te zien hoe de verschillende titels van het netwerk worden gepositioneerd:

- #1 in Daily Press: Elke dag kiezen 1,2 miljoen mensen Sudpresse voor informatie, wat neerkomt op een spectaculaire stijging van 72,4%. Dit is het bewijs dat Franstalige Belgen veel belang hechten aan de lokale informatie die de titel in hun dagelijks leven brengt.

- #1 in Quality Newspaper: Le Soir bevestigt zijn rol als referentie en kwaliteitsmedia. Dagelijks komen 800.000 mensen in contact met één of meerdere media van het merk "Le Soir".

- #1 in Tijdschriften: Onze tijdschriften doen het ook erg goed. De onbetwiste leider in tijdschriften is Ciné Télé Revue, die met 7,8% groeit en flirt met het miljoen lezerspubliek, op 980.700. Soir Mag heeft ook een indrukwekkende prestatie, +63%, met een webpubliek dat explodeert. De lifestyle supplement van Le Soir, So Soir is niet te overtreffen, met 212.300 lezers per week, een stijging van 41,5%.

- #1 in Gratis Regionale Pers: 1.723.400, het aantal lezers dat onze VLAN- en 7Dimanche-titels raadpleegt via hun verschillende media.

- #1 in Digitaal: Op Sudinfo.be raadplegen meer dan 813.000 unieke bezoekers per dag de site en voor Lesoir.be bijna 465.000.

Deze resultaten zijn het resultaat van het dagelijks werk van al onze journalisten, en van de “Groupe Rossel” in het algemeen, die allemaal naar dezelfde missie toe werken: u dagelijks op de hoogte houden. Ondanks de ongekende periode die we allemaal samen doormaken, staat Rossel Advertising altijd aan uw zijde om u zo goed mogelijk te ondersteunen in uw toekomstige communicatie.