Een So Green-sectie in So Soir

De pandemie heeft velen van ons aangemoedigd om op een andere manier te consumeren. In alle sectoren was milieubewustzijn al enkele jaren in opkomst, maar duurzaamheid is nu een urgentie geworden. De grote internationale ketens met vage strategieën zijn verleden tijd; alleen degenen die transparant zijn, worden toegejuicht. Sindsdien hebben lokale, bewuste en toegewijde kleine ondernemers van zich laten horen en eindelijk de erkenning gekregen die ze verdienen.
Het is in reactie op de groeiende interesse van ons online en gedrukte publiek in de duurzame en meer verantwoorde aspecten van bedrijven en producten dat we het idee hebben gekregen om deze terugkerende onderwerpen te labelen en ze extra zichtbaarheid te geven. In januari 2023 hebben we daarom het So Green-label geïntroduceerd en een hele sectie eraan gewijd op de website sosoir.be, als antwoord op deze zoektocht naar duurzaamheid.
Daardoor wordt het So Green-logo nu gebruikt als label voor onderwerpen, thema's en ontmoetingen die het blad heeft met deze actoren die zich meer bewust zijn van hun maatschappelijke en milieukundige verantwoordelijkheden. In dit gedeelte vinden alle burgers en consumenten antwoorden, suggesties of initiatieven die duidelijk duurzamer zijn en die hen aangaan.
Ingrid Van Langhendonck, Verantwoordelijke voor de redactie van So Soir
« Omdat het ook onze rol is als lifestyle-media die streeft naar richtinggevendheid, om de zoektocht naar een duurzamere wereld aan te pakken in alle gebieden die door de publicatie worden aangesneden, en om degenen die zich hiervoor inzetten in de schijnwerpers te zetten. Van nieuwe mobiliteitsopties tot lokale ambachtslieden, en van initiatieven voor alternatieve consumptie tot de vooruitgang van luxe woningen op dit gebied, zijn we allemaal meer op zoek naar alles wat groener is, So Green...»
Nespresso, een partner met duurzame waarden
Dankzij de 'Groene' context van So Soir heeft Nespresso, een van onze partners, zijn 5 verbintenissen voor een echt duurzame koffie kunnen benadrukken.
Nespresso toont ons dit niet alleen met zijn duurzame B Corp™-certificering, maar ook via zijn initiatieven en concrete acties die het bedrijf met name via artikelen in deze So Green-sectie belicht. Bedrijven met een B Corp™-certificering maken deel uit van een wereldwijde beweging van bedrijven die vastbesloten zijn om een doel na te streven dat verder gaat dan alleen winstmaximalisatie.