Groupe Rossel neemt Kotplanet over

Groupe Rossel neemt Kotplanet over, de eerste digitale media volledig gewijd aan het studentenleven in België
Om de ontwikkeling van deze jonge Belgische start-up te ondersteunen, heeft de Groupe Rossel een meerderheidsbelang genomen in Kotplanet, een 100% digitale pure player media die volledig gewijd is aan studenten en hun leven in België. Kotplanet wordt sinds eind 2018 gerund door Marina Evaristo en brengt nuttige dagelijkse inhoud voor studenten samen met een vleugje virale humor. Wat maakt het speciaal? Inhoud geschreven door en voor studenten.
Met relevante, authentieke en transparante inhoud publiceert Kotplanet elke dag nuttige en leuke artikelen op zijn site, in combinatie met berichten, verhalen en video's op de sociale netwerken. Met zijn jonge en sociale nichepositionering berust het DNA van het concept op 4 pijlers: nabijheid (de constante wil om dichter bij hun publiek, de studenten, te komen); originaliteit (dankzij zijn unieke tone-of-voice); authenticiteit (omdat de doelgroep zelf integraal deel uitmaakt van de co-creatie) en ten slotte relevantie (altijd een link, een precieze doelstelling, met een sleutelmoment in het studentenleven).
Met een "merkveilige" site en communities presteert Kotplanet het al erg goed en heeft in het derde kwartaal van 2021 een totaal van 250.000 pageviews en 150.000 users. De site is opgebouwd rond verschillende categorieën zoals: advies, lifestyle, ontspanning, actus, dossiers of zelfs kortingen en campussen.
Marina, CEO van Kotplanet, die sinds haar studies zich in het ondernemerssysteem heeft verdiept onthult « Wij zijn vandaag een soort klein duimpje in de informatie- en amusementssector dat deel uitmaakt van het Rossel-mediamelkwegstelsel. Het is een unieke kans om deel uit te maken van zo'n professionele familie om ons merk, onze media en ons aanbod te laten groeien. Ik ben er trots op dit persoonlijke project, dat een lange weg heeft afgelegd en waarvoor ik de afgelopen jaren zo hard heb gewerkt, kan blijven steunen. Het is een grote vreugde dat ik het huidige team dit avontuur met mij kan laten beleven. Maar ook een genoegen om al onze studentenredacteuren te kunnen blijven steunen, zonder wie we de afgelopen 2 jaar niet in staat zouden zijn geweest om dagelijkse inhoud te leveren. Kotplanet bestaat nog maar een paar weken en nu al kunnen er leuke ontmoetingen, ideeën en connecties worden gelegd. Ik denk dat de komende maanden (jaren) spannend gaan worden en het hele team kijkt ernaar uit om Kotplanet de volgende stap te zien zetten! »
Met een visie om referentiële media te creëren voor de verschillende gemeenschappen, verwelkomt de Groupe Rossel Marina en Kotplanet bij de groep en zal haar vele instrumenten aanreiken om haar groei op de Belgische markt te versnellen.
Ontdek de wereld van Kotplanet door een bezoek te brengen aan de website: https://www.kotplanet.be/