Hoe wekten wij uw belangstelling voor Forté Pharma?
Onze creatieve brand studio Maaatjes bedacht een origineel en exclusief mediaconcept om een innovatief Forté Pharma product te introduceren bij een doelgroep met veel potentie: FortéNight.
De brand studio van Rossel Advertising Maaatjes analyseerde, bestudeerde en identificeerde een probleem dat in het bijzonder leeft bij zijn doelgroep in de media: slaap. Volgens Sciensano zijn '73% van de Belgen bezorgd over slaapstoornissen die met covid te maken hebben’.
Op basis van deze vaststelling stelden we de geneesmiddelenfabrikant Forté Pharma een authentiek en repliceerbaar concept voor, met de bedoeling de consument te inspireren en voor te lichten over het probleem van slaapstoornissen.
Er werd een oplossing in 3 fasen opgezet: een enquête om de mensen op te sporen die met slaapproblemen te kampen hebben en om inzicht te krijgen in hun behoeften. Daartoe verscheen een oproep in bannering, DM en Facebookberichten. Het resultaat? Niet minder dan 1.013 mensen reageerden, vooral getriggered door het aanbod van mooie culturele geschenken. 80% van hen was op zoek naar informatie en advies. Native reclame, in de vorm van 3 verschillende redactionele advertenties, gepubliceerd op lesoir.be en bijna 10.000 keer bekeken en ten slotte retargeting met bannering op het hele Rossel-netwerk om zo een publiek te bereiken van lezers van native artikels en respondenten van enquêtes.
De adverteerder was uiterst tevreden over het resultaat en Marketing Manager van Laboratoires Forté Pharma Benelux Annick Lion stelde dat dit project ‘dankzij de notoriëteit van Le Soir een goede zichtbaarheid creëerde bij een doelgroep met slaapproblemen en de geloofwaardigheid van Forté Pharma versterkte’.
Ontdek de case met alle details en resultaten in cijfers: https://www.rosseladvertising.be/fr/case-forte-pharma