14.03.2023

Het NP-aanbod dat geen onbekende is op de reclamemarkt, groepeert de 12 Newsbrands van de voornaamste dagbladpersuitgevers: DPG, Ads&Data, Rossel en IPM. Om zich aan te passen aan de huidige economische context pakt het uit met een nieuwe actie: ‘1.2.3.’. Die kadert in een ruimere denkoefening rond de NP ratecard de komende weken en maanden. De economische crisis, de gedragsveranderingen van de consumenten, de evolutie van de mediamerken die aan de basis van NP liggen, het almaar toenemende belang van digital, … inspireerden de NP-spelers tot een nieuwe en ambitieuze strategische piste. Die wordt nu uitgerold met de lancering van NP 1.2.3 en zal drie fases omvatten.

Valérie Delain (sales & marketing manager NP, Rossel):
“Net zoals andere media zitten we in een overgangsfase en willen we het terrein optimaal bezetten met almaar krachtigere formules met print en pdf. Binnenkort lanceren we een nieuw aanbod gecombineerd met digital en in fase drie zullen louter digitale voorstellen vormen.” In fase 1 en vanaf 13 maart willen we bureaus en adverteerders de mogelijkheid bieden met drie inlassingen gedurende twee weken een NP dagbladcampagne te voeren."

1.2.3, we zijn vertrokken en de prijs zal iedereen verbazen!

Bruno Liesse, NP consultant, legt uit:
“Wij hebben onlangs een enquête gehouden bij beslissers. Daaruit bleek dat de instapprijs het belangrijkste criterium wordt bij de selectie van mediaoplossingen. De lancering van NP 1.2.3 is een sterk signaal naar de beslissers. Twaalf perstitels worden ingezet om een communicatie gedurende twee weken mogelijk te maken en een minimale dekking van 55% en meer dan 20 miljoen contacten te garanderen (bron CIM). Op basis van deze objectieve prestaties (gemeten door het CIM) voor drie inlassingen en de waarde van de contacten die een hoge impact genereren, kan NP 1.2.3 ook voor tactische ondersteuning gebruikt worden."

News Power leert ons anders tellen. Valérie Delain:
“Dit is NP3 revisited met een extra impactvol aanbod waarvan de basiscomponenten onder de €130k netto blijven (full page formaat*). Voor een bovendien snelle dekking van meer dan 55% op het merendeel van de gebruikelijke doelgroepen (bron CIM).” De tweede fase volgt binnenkort. “Ik hoop zo snel mogelijk de tweede fase aan te kondigen, waarin digitaal en print op een innovatieve manier worden gecombineerd”, voegt Delain toe.

1 campagne - 2 weeks - 3 insertions

*Aanbod geldig voor twee maanden en drie formaten, meer inlichtingen op de site van NP.be

Neem contact op met Valérie Delain voor meer informatie