26.09.2022

Voor het eerst ontwierpen we in samenwerking met de creatieve teams van DPG Media een nationale campagne om Basic Fit in de schijnwerpers te zetten en mensen te inspireren om te gaan sporten of opnieuw te gaan sporten.

Volgens een onderzoek wil meer dan de helft van de Belgen aan sport doen, maar overweegt slechts 9% daarvan daadwerkelijk een fitnessabonnement te nemen. We bedachten een campagne met ambitieuze doelstellingen: mensen concreet advies geven over hoe ze kunnen starten, ze ervan overtuigen dat Basic Fit voor iedereen toegankelijk is en dat ze er kunnen rekenen op gediplomeerd personeel en recente, goed onderhouden apparatuur. Kortom, dat Basic Fit de beste optie als je je persoonlijke doelstellingen wil omzetten in effectieve resultaten (afvallen, spiermassa vergroten, enz.).

Onze aanpak, in samenwerking met DPG en Space, omvatte de lancering van een nationale campagne met native advertising, concreet 4 verschillende redactionele advertenties, gepubliceerd op lesoir.be, de Partner Zone, met 20.201 pageviews en native print, met 2 artikels in Le Soir; print met promoteasers in Le Soir en digitaal, op de schermen van de partners, Infeed en de nieuwsbrief van Le Soir.

Het resultaat? Na het lezen van de verschillende artikels overwoog 59% van de mensen weer te gaan sporten of naar een fitnesscentrum te gaan. 50% zag Basic Fit als een positieve speler en bij meer dan de helft was de interesse gewekt. Deze mensen zochten meer informatie en zeiden klaar te zijn om lid te worden of opnieuw lid te worden van een fitnesscentrum.

Ook de tijd die besteed werd in de Partnerzone nam aanzienlijk toe.

Aarzel niet om de details van deze uitstekende cijfers te ontdekken in onze case .

De adverteerder was in de wolken over het resultaat. In de woorden van Kevin Ayeni, Marketing Manager Benelux van Basic Fit: 'Rossel & DPG begrepen onze uitdagingen en vertaalden die perfect in een effectief native plan. Het was een geweldige ervaring om een SPOC te hebben die op een efficiënte manier de leiding kon nemen over dit project, met de veelzijdige inbreng van uiteenlopende specialisten.'