07.02.2025

Rossel Advertising werkt samen met Integral Ad Science om de meting en relevantie van zijn digitale reclamecampagnes te versterken.

Rossel Advertising, de reclameregie van de Rossel-groep, kondigt een strategisch partnerschap aan met Integral Ad Science (IAS), wereldwijd marktleider op het gebied van meting en optimalisatie van mediakwaliteit. Deze samenwerking biedt de klanten van Rossel Advertising nieuwe mogelijkheden om de prestaties van hun campagnes te verbeteren door middel van contextuele targeting, zichtbaarheid en brand safety en suitability op de display- en videovoorraad van de groep, waaronder Le Soir, Sudinfo, RTL info, Grenzecho en Ciné Télé Revue. Meer dan 30 websites van de groep worden nu gedekt door deze technologische oplossing.

 

Focus op kwaliteit en brand safety

De overeenkomst tussen Rossel Advertising en IAS komt tot stand in een context waarin adverteerders hun merken willen beschermen tegen de toename van ongepaste omgevingen, terwijl ze tegelijkertijd de reikwijdte en het rendement van hun campagnes maximaliseren. De Rossel-groep, met 3,1 miljoen* Real Users per maand en een bereik van 73%** binnen de hogere Franstalige sociaal-professionele categorieën, bevestigt hiermee haar toewijding om de meest kwalitatieve, performante en geverifieerde advertentieomgevingen aan te bieden.

 

Versterking van meetbare KPI’s

Het partnerschap omvat de meting van de zichtbaarheid van advertentieformaten, met name die welke worden gebruikt in videocampagnes. Dankzij de integratie van IAS-technologieën zal Rossel Advertising zijn KPI's voor zichtbaarheid verder verfijnen om de prestaties van speciale formaten te verbeteren, die vaak worden ingezet in de meest betrokken campagnes.

"Dit partnerschap met Integral Ad Science past binnen onze ambitie om onze adverteerders de meest veeleisende advertentiestandaarden op de markt te bieden. Naast een betere brand safety en suitability, kunnen we nu diepgaand werken aan de kwaliteit van de blootstelling van onze campagnes."
Edouard De Witte - Directeur Ad Solution & Research bij Rossel Advertising

 

"Bij IAS zetten we ons in om uitgevers oplossingen te bieden waarmee ze de waarde van hun advertentievoorraad kunnen verhogen, de KPI's van hun campagnes kunnen verbeteren en de betrokkenheid van hun publiek kunnen optimaliseren. We zijn dan ook verheugd om samen te werken met Rossel Advertising om deze oplossing aan te bieden."
Clément Bascoulergue - Country Manager Frankrijk & België bij IAS.

 

Over Rossel Advertising

Rossel Advertising is de grootste Franstalige reclameregie in België. Actief in de pers-, radio-, televisie- en digitale sectoren onderscheidt Rossel Advertising zich door een divers merkenportfolio en op maat gemaakte advertentieoplossingen. Dankzij de nauwe band met klanten en doelgroepen biedt het bureau effectieve communicatie en optimale resultaten. Als onbetwiste marktleider in zijn sector zet Rossel Advertising zich in om innovatieve en hoogwaardige diensten aan te bieden die voldoen aan de uiteenlopende behoeften van zijn commerciële partners.

 

Over Integral Ad Science

Integral Ad Science (IAS) is het toonaangevende platform voor de meting en optimalisatie van mediakwaliteit wereldwijd. IAS levert de meest betrouwbare gegevens in de sector, zodat de grootste adverteerders, uitgevers en sociale platformen wereldwijd de beste resultaten behalen. De software van IAS biedt uitgebreide en verrijkte gegevens die ervoor zorgen dat advertenties door echte mensen worden bekeken in veilige en geschikte omgevingen, terwijl het rendement op investering voor adverteerders en de winstgevendheid voor uitgevers wordt verbeterd. Onze missie is om de wereldwijde referentie te zijn op het gebied van vertrouwen en transparantie in digitale mediakwaliteit. Ga voor meer informatie naar integralads.com.

 

 

 

 

* CIM Internet – Augustus 2024-January 2025 – 12+ Frans
** CIM Internet – Augustus 2024-January 2025 – Frans + Nielsen 1-4 / Education High