Rossel zet in op young active urbans
Young Active Urbans, een bijzonder verbonden en geëngageerde doelgroep, zijn vandaag een prioriteit voor Groupe Rossel en voor haar toekomstige ontwikkeling. In dit perspectief heeft Rossel verschillende initiatieven genomen om haar leiderschap in dit segment te versterken.
Meerderheidsparticipatie in Kotplanet.be
Met 400.000 jonge Belgen die elk jaar hoger onderwijs volgen, vormen studenten een duidelijke afgelijnde doelgroep, die op specifieke momenten van hun studentenleven met specifieke behoeften te maken krijgen. Elk jaar, wanneer studenten hun studies beginnen en beëindigen, heeft deze doelgroep bovendien de bijzonderheid zich gedeeltelijk te vernieuwen.
KOTPLANET.be is de eerste website die volledig gewijd is aan het studentenleven en die alle behoeften en interesses van studenten centraliseert. Deze aanpak maakt van KOTPLANET.be de essentiële bestemmingssite voor deze zeer geëngageerde doelgroep.
Vanuit haar visie om referentiemedia te creëren voor verschillende doelgroepen, heeft Groupe Rossel beslist om een meerderheidsparticipatie te nemen in KOTPLANET.be.
Marina Evaristo, oprichtster van de website en medeaandeelhoudster, vervoegt de teams van Groupe Rossel om de expansie van KOTPLANET.be voort te zetten en de ontwikkeling ervan in het noorden van het land op te starten.
Versnelde transformatie van Metro
Metro is en blijft een impactvol medium voor young active urbans. Dankzij een uniek distributiesysteem bereikt de gratis krant Metro dagelijks 787.700 lezers (CIM-cijfers).
Na meer dan 20 jaar aan het hoofd van Metro heeft Monique Raaffels, in overleg met de directie van Groupe Rossel, besloten de algemene directie van Metro te verlaten.
Naar aanleiding hiervan werd besloten om Metro toe te voegen aan de structuur Soir van moederbedrijf Rossel, onder leiding van Olivier De Raeymaeker. Werner Sluys werd benoemd tot COO (Chief Operating Officer) van Metro en zal de operationele leiding van Metro op zich nemen.
Zonder afbreuk te doen aan de kracht van de papieren krant, is de prioriteit van het Metro-team om de digitale ontwikkeling voort te zetten. De lancering van een nieuwe versie van de krantensite in mei 2021 is slechts één stap in de richting van een steeds rijkere digitale ervaring die een aanvulling vormt op de papieren krant.
Nu het dagelijke leven terug stilaan zijn normale gang gaat, nemen werknemers en andere reizigers terug plaats in de trein en het openbaar vervoer. Tot hun grote tevredenheid wordt de krant Metro sinds begin september 4 dagen per week verspreid.
De oprichting van een nieuwe cel
Met de merken Metro en Kotplanet, maar ook met Geeko (site voor nieuwe technologieën en Geek-cultuur), Belgium Iphone (dé referentie voor Apple-fans), Out (culturele agenda), Cinenews (referentiesite over cinema) en Streamnews (site met al het laatste streamingnieuws), bekleedt Rossel een unieke positie op de doelgroep van young active urbans in zowel Franstalig als Nederlandstalig België.
Om haar ontwikkeling in deze selecte doelgroep verder te versterken, heeft Groupe Rossel besloten om al deze merken te groeperen in een nieuwe cel Young Active Urbans. Deze nieuwe cel, waarin deze verschillende activiteiten worden gegroepeerd, wordt ondergebracht bij de structuur Soir.
Tot slot moet worden opgemerkt dat de krant Le Soir ook een unieke positionering kent op de doelgroep studenten. Sinds september 2019 bieden Le Soir, Proximus en Belfius aan alle masterstudenten twee jaar lang een gratis abonnement op Le Soir aan. Sinds de lancering van dit partnerschip hebben bijna 30.000 studenten ingetekend op dit unieke aanbod in België.
CONTACTEN
Olivier De Raeymaeker : Algemeen Directeur van "Pôle Soir" 0485 355 177 olivier.deraeymaeker@lesoir.be
Werner Sluys : COO van Metro 0474 96 04 12 wsluys@metromedia.be
Marina Evaristo : Algemeen Directeur van Kotplanet 0489 815 985 marina@kotplanet.com
Anne Delavarenne : Director Rossel Advertising BE 0475 84 93 27 anne.delavarenne@rossel.be