So Soir krijgt een nieuwe look
So Soir bestaat al vier jaar en het is een goed moment even stil te staan bij de evolutie ervan. Het gaat er niet om alles overhoop te halen, het gaat erom de titel te laten groeien. Inspelen op de nieuwe dagelijkse aspiraties van de mensen, onze afspraken te versterken, het magazine aan te passen aan de leesmomenten of aan de groei van de titel in zijn digitale versie... Het doel is te ontroeren, te inspireren, te verrassen en lezers aan zich te binden.
So Soir is geen revolutie, het is een evolutie.
Een noodzakelijke evolutie om de lezers de inhoud en invalshoeken te bieden die zij daar nog niet vinden en om nieuwe lezers aan te trekken. Concreet zal de paginering van So Soir uitebreiden en zijn format wijzigen. De redactie zal structureel aan vorm en inhoud werken om het evenwicht te herstellen en de inhoud te stabiliseren. Het gaat er dus meer dan ooit om de band met "Le Soir" te versterken, om zich op te dringen als een weekendverlenging van de ervaring van de "Soir"-lezer. Zonder de redactionele coördinatie tussen Print en Web te vergeten, die onmisbaar is geworden gezien het succes van So Soir Digital.
So Soir zorgt voor 4 fundamentele missies
- Bijlage van "Le Soir": So Soir is de wekelijkse uitbreiding van de krant "Le Soir". Het is de reden van bestaan van de titel. Een bijlage dat in de pas moet blijven lopen met de dagelijkse krant door "ons weekend te herdenken", het gaat om kwaliteitsinhoud en het decoderen van relevante leefstijl gerelateerde informatie.
- Een weekend moment: So Soir neemt zijn status aan van weekendmagazine, licht, aangenaam en positief ten dienste van zijn lezers. Dit impliceert een bereidheid om geselecteerde informatie en ontdekkingen te delen. Terwijl "Le Soir" over cruciale informatie gaat, biedt "So Soir" een ontsnapping uit de dagelijkse routine.
- Een niet-exclusieve medium: So Soir heeft besloten haar inhoud opnieuw in evenwicht te brengen, vooral om alle lezers van "Le Soir" aan te spreken. De universums die in het tijdschrift worden behandeld, zijn opnieuw onder de loep genomen om naar een grotere nabijheid te streven en tegemoet te komen aan de weekendwensen van de lezers.
- High-range treatment: Dit is de manier waarop de onderwerpen worden behandeld, niet om een universum op zich. Hoogwaardige inhoud betekent niet dat deze zich alleen richt op luxueuze werelden, maar dat deze inhoud naar boven wordt getrokken. Dat betekent meer verdieping in de verwerking van leefsstijlinformatie.
Algemene organisatie van het tijdschrift
De nieuwe So Soir wil meer afspraken bieden, herhalingen die worden ervaren als zovele goede redenen om het elke zaterdag te lezen en te herlezen. So Soir is dus opgebouwd rond 8 universums die op terugkerende basis en in verschillende vormen zullen terugkomen, maar die er altijd zullen zijn wanneer je ze verwacht.
4 terugkerende sectoren, elke week:
- Indoor: Hierbij staat de woning central, de inrichting, ht ontwerp en renovatie van onze woningen.
- Outdoor: Wie beschouwt huisvesting in zijn omgeving, zoals de tuin, buitenfaciliteiten, zwembaden?
- Eten: waarin alle onderwerpen worden verkend die te maken hebben met de geneugten van de tafel. U vindt er nieuws en informatie over restaurants, foodpairing, foodtrends, en ook, om de week, wijnen en sterke dranken...
- Horizons: Ontsnappen is een vector van ontspanning en de rubriek die elke week wordt ingeleid, zal zowel verre reizen als goede ontsnappingsplannen dicht bij huis verkennen.
4 sectoren zijn op regelmatige basis aanwezig, tweemaal per maand:
- Nabijheid: Een rubriek die zich bezighoudt met plaatselijke initiatieven, die erop uit gaat om mensen te ontmoeten en verslag uitbrengt over wat er in de buurt van onze woonplaats gebeurt.
- Mobiliteit: buiten de wereld van de auto's zal alles wat van invloed is op ons vervoer en reizen in deze nieuwe rubriek aan bod komen.
- Ontspanning: Schoonheid en welzijn zullen in deze rubriek centraal staan, maar niet alleen: alles wat ons in beweging brengt en ons goed doet, zal in deze rubriek aan bod komen.
- Mode: Omdat het niet weg te denken is uit de lifestyle: trends en shopping, merken en ontwerpers staan centraal in deze rubriek en zullen heren- en damesmode, accessoires en de grote luxehuizen omvatten.